Sofie - dressyrpass för Anna

                                                      Tränade för Anna idag, det gick grymt bra!
Hela passet gick ut på att hon skulle lyssna på mig och speciellt min sits och mina skänklar. 
Vi började med att jag skulle rida i skritt på en åtta, och göra halt i mitten varje gång jag korsade den. Sedan utökade vi det med att jag skulle göra halt tre gånger varje gång jag red förbi de platserna på åttan. Målet med denna övningen var att Morgongåva skulle bli mjukare, lyssna och hålla kvar formen i halterna. 
I början fick jag bredda händerna rejält innan jag gjorde halt för att hon skulle hålla sig i den rätta formen, men i slutet stod hon i den rätta formen helt själv.
När jag gjort det i skritt gjorde jag samma sak i trav, dock skulle jag inte göra halt. Vi skulle skritta två - fem steg istället. I  början gick det segt men efter ett tag lyssnade hon hyfsat bra.
Som slutövning galopperade vi på en stor åtta som täckte hela paddocken. Hon brukar vara seg i galoppfattningarna så målet var att hon skulle fatta galopp direkt när jag gjorde galoppskänkeln, och det gick faktiskt! Hon skötte sig galant efter ett tag och guuud så rolig hon var och rida då! Hon verkligen jobbade med ryggen och lyssnade super för min sits och skänklarna, hon kändes så himla bra!
Nu ska Anna träna mig ca 3 gånger i veckan, det är så mycket roligare och rida när hon är med. Hon vet i stort sett exakt hur jag ska göra och peppar mig till hundra!
Haha, fast idag blev både jag och Morris lite halvt plågade av henne. Vi var inte lite trötta efter ridpasset precis! ;)
 
Jag älskar dig pooooonny!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0