Sofie - Morris möter vatten!

Jag red somsagt ner Morris barbacka till stallet idag, hon ska inte tillbaka till sommarbetet förrän nästa sommar. På väg mot stallet mötte vi en flod som är ca två - tre meter bred. Hon sträckte ner huvudet och kollade på vattnet, så jag släppte i stort sett tyglarna helt och tänkte nått i stilen "nu gör hon snart världens språng över floden". Precis då gör hon ett enormt språng och kastar sig över hela floden och landade på andra sidan. Haha, det var tur att jag var beredd för annars hade jag nog flygit av x)
När vi kom till stallet svampade jag av henne (det är äkta stekväder ute, typ 29 grader!). Sen släppte jag henne med hennes "bästavän", snacka om att hon blev glad när hon träffade henne igen haha! Hennes vanliga hagkompis har inte varit på sommarbetet överhuvudtaget utan varit kvar i stallet :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0